WFHi logo
W.F. Hermans handtekening
websitenaam
stippen

beschikbare teksten


werken Willem Frederik Hermans


Scheppend nihilisme (samenstelling Frans A. Janssen)
Willem G. van Focquenbroch, Bloemlezing uit zijn lyriek (editie Willem Frederik Hermans)
Willem Frederik Hermans, De raadselachtige Multatuli


primaire bibliografieën


Frans A. Janssen en Sonja van Stek, Het bibliografische universum
Rob Delvigne en Frans A. Janssen, Schrijven is verbluffen


secundaire bibliografie

beschouwingen


Ton Anbeek, ‘In puinhopen voel ik mij prettig, ergens anders hoor ik niet thuis.’ Over de wederopbouw van de Nederlandse literatuurgeschiedschrijving
Kees de Bakker (red.), Over Conserve. De eerste roman van Willem Frederik Hermans
Frida Balk-Smit Duyzentkunst, ‘De stijl van Willem Frederik Hermans’
Donald Betlem, ‘Kijkjes in een sadistische mikro-kosmos’
Rein Bloem, ‘Een landingspoging’
Frans Boenders, ‘Willem Frederik Hermans en Ludwig Wittgenstein’
Ineke Bulte, Het laatste woord heeft het eerste. Over een verhalenbundel van W.F. Hermans
Hanneke van Buuren, ‘Wat stond er op de stempel van de boomvaren?’
Tom van Deel, ‘De sensatie van de notedop
Rob Delvigne, Willem Frederik Hermans in de prijzen
J.H.A. Fontijn, ‘Zuster en superego’
Hella S. Haasse, ‘Het ondenkbare verhaal’
Hella S. Haasse, ‘Doodijs en hemelsteen’
Joke Holwerda, Andere tijden, andere visies. De oorlogsroman van W.F. Hermans
Frans A. Janssen, Bedriegers en bedrogenen. Opstellen over het werk van Willem Frederik Hermans
Frans A. Janssen, ‘Bibliografie van de werken van Willem Frederik Hermans’
Frans A. Janssen, Over De donkere kamer van Damokles van Willem Frederik Hermans
Frans A. Janssen, ‘Schrijven als een fototoestel? Willem Frederik Hermans en de fotografie’
Martien J.G. de Jong, De waarheid (?) omtrent Richard Simmillion. Een essay over een onvoltooide autobiografie van Willem Frederik Hermans
Arthur Kooyman (red.), Uit de donkere kamer. Essays over en interpretaties van Hermans' Donkere kamer van Damokles
René Marres, Over de interpretatie van De donkere kamer van Damokles van Willem Frederik Hermans
W.A.M. de Moor, ‘“Een vaag ravijn van bont”. Een oriëntatie in de poëzie van W.F. Hermans’
J.J. Oversteegen, Voetstappen van WFH. Essays over Conserve, De tranen der acacia's, De god Denkbaar Denkbaar de god, Mandarijnen op zwavelzuur, Het sadistische universum
Johan B.W. Polak, ‘Klassieke schoonheid in de proëmia van de romans van Willem Frederik Hermans’
G.F.H. Raat, ‘Alfred en zijn spiegelbeeld. Over de vertelsituatie in Nooit meer slapen
G.F.H. Raat, ‘Literatuur als levenswijze. Een chronlogisch overzicht’
Henriëtte Roos, ‘Beeldspraak bij Willem Frederik Hermans’
Frans Ruiter, ‘Postmodernistische tatoeëerkunst. Hernieuwde poging tot ontcijfering van De God Denkbaar Denkbaar de God
Wilbert Smulders, ‘Met de linker- en rechterhand geschreven. Willem Frederik Hermans en de literaire conventies’
Wilbert Smulders, ‘Succesvolle mislukkingsmachines. Het thema “machine” in het werk van W.F. Hermans’
Freddy de Vree, ‘De God Denkbaar Denkbaar De God’
Ad Zuiderent, ‘De berg, de olifant en de muis: een nieuw schema voor De God Denkbaar Denkbaar de God’